≤васюк був рокером?

ƒругий рег≥ональний рок-фестиваль "¬олодимир ≤васюк: ћодерн" в≥дбувс¤ у „ерн≥вц¤х.



 

ћинаютьс¤ часи, коли увесь ви¤в владноњ любов≥ до молод≥ на св¤та у „ерн≥вц¤х виливавс¤ в орган≥зац≥ю великоњ, але банальноњ дискотеки на одн≥й з головних площ м≥ста. ÷ього року, п≥дбитий ≥де¤ми мистецького центру "ћузична толока", в≥дд≥л у справах с≥мТњ та молод≥ м≥ськради зголосивс¤ на перетворенн¤ —оборноњ площ≥ у велетенський роковий майданчик.
¬ласне, ≥де¤ проводити у ƒень молод≥ фестиваль "¬олодимир ≤васюк: ћодерн" реал≥зуЇтьс¤ у „ерн≥вц¤х вже другий р≥к. јле рок-фестивалю такого високого р≥вн¤ наше м≥сто не бачило чи не з дес¤ток рок≥в. Ќе вийшовши з бюджету, передбаченого на св¤ткуванн¤, орган≥затори умудрилис¤ ≥ привезти ¤к≥сне звукове обладнанн¤ з сус≥днього  амТ¤нц¤-ѕод≥льського, ≥ змайструвати новий сцен≥чний намет, ≥ на останок, - нав≥ть запросити довол≥ маститих гостей з≥ Ћьвова. √урт "ћертвий п≥вень" д≥йсно ви¤вис¤ т≥Їю потужною кодою, ¤ка мала б завершувати рокове д≥йство, у назв≥ ¤кого ф≥гуруЇ ≥мТ¤ ¬олодимира ≤васюка. јле фестиваль на —оборн≥й не перетворивс¤ на сольний виступ одн≥Їњ з≥рки. ¬рахувавши умови, зауваженн¤ ≥ побажанн¤ "“олоки" в≥д попередн≥х акц≥й, м≥сцев≥ рокери поставилис¤ до цьогор≥чного фестивалю на диво серйозно. ќбТЇктивност≥ заради, сл≥д сказати, що потрапити у список учасник≥в тутешн≥м рок-гуртам було зовс≥м не просто. «а довго до фесту оргком≥тет орган≥зовував прослуховуванн¤ та в≥дв≥дував репетиц≥њ команд, т≥льки п≥сл¤ цього даючи "добро" на виступ з великоњ сцени.
≤ така доск≥плив≥сть принесла своњ результати, адже у день фестивалю з≥ сцени д≥йсно прозвучав “ќ… ≤васюк, ¤ким бачить його творч≥сть нин≥шн¤ рок-тусовка „ерн≥вц≥в. ѕриЇмно, що розучуючи композиц≥ю класика, кожна команда не сл≥по "зн≥мала" награний ран≥ше кимсь тв≥р, а намагалас¤ привнести у х≥т тридц¤тил≥тньоњ давност≥ ознаки свого власного, властивого лише њй, стилю. ≤ це, у б≥льшост≥, вдалос¤. √арний старт фестивалю дав панк≥вський "¬одограй" у виконанн≥ "ѕестецид≥в". ј дал≥ були: хард-корова "„ервона рута" - в≥д "—ат≥роса"; поп-рокове звучанн¤ х≥та "я п≥ду в далек≥ гори" у ≥нтерпретац≥њ групи "–екв≥Їм"; брит-поп≥вськ≥ мотиви ≥ дещо модерн≥зований "канон≥чний" текст "Ќестримноњ теч≥њ" запропонував "Ѕ≥он≥к"; не в≥дступив в≥д постулат≥в важкого року ≥ довгих г≥тарних соло "’ронос", виконуючи " олиску в≥тру"; "«е кобандз" пот≥шили нью-вейвовими "ƒвома перстен¤ми"; "јнно ƒом≥н≥" вкотре заграли свою, х≥п-хопову "–уту"; а "ѕро–ок", виконуючи " в≥ти дл¤ тебе", видав такий "льв≥вський саунд", що хлопц≥в запросто можна було дописувати у список "зах≥дного десанту", ¤кий на фест≥ складали молода але потужна "–≥ч без господар¤" та б≥льш мастит≥ њх земл¤ки - "ћертвий п≥вень".
÷ього разу "ћузична толока", на рахунку ¤коњ не одна под≥бна акц≥¤ п≥д узагальненою назвою "ƒрайвом≥рЏ", запропонувала слухачам черговий соц≥альний слоган фесту - "ƒрайвом≥ромЏ" проти корупц≥њ!" з ≥н≥ц≥ативи м≥сцевоњ коал≥ц≥њ "ѕартнерство за прозоре сусп≥льство". —воЇю творч≥стю музиканти-учасники показували не т≥льки своЇ прочитанн¤ творчост≥ ¬олодимира ≤васюка, а й продемонстрували своЇ баченн¤ молод≥жного мистецтва: "чесна музика - без фонограм!", так само, ¤к "чесне сусп≥льство - без корупц≥њ". јктив≥сти громадських орган≥зац≥й - член≥в коал≥ц≥њ - у ф≥рмових футболках розповсюджували серед гл¤дач≥в стильн≥ ст≥кери - антикорупц≥йн≥ лист≥вки. ј один з кер≥вник≥в формац≥њ, ¬асиль ѕаламар, виступив з палкою промовою з≥ сцени фестивалю.
«вичайно, не об≥йшлос¤ й без прорахунк≥в. ѕривезений здалеку звук та його тривале налаштуванн¤ призвело до затримки початку акц≥њ, а в≥дмова одного з партнер≥в фестивалю - до того, що св≥тло на сцен≥ монтували уже п≥д час виступ≥в. ÷≥кавим штрихом фесту стала ≥ демонстрац≥¤ на площ≥ зовс≥м нового дл¤ нашого м≥ста авто - "ћ≥цуб≥с≥ јутлендер". ўоправда, побоюючись енерг≥йних слухач≥в, модний автомоб≥ль не залишили поблизу сцени аж до к≥нц¤ акц≥њ.
ѕоза тим, позитив≥в в≥д цьогор≥чного фестивалю "¬олодимир ≤васюк: ћодерн" було набагато б≥льше. ≤ найголовн≥ший, - це те, що м≥сцев≥ рокери вперше змогли пограти на нормальному (а не "гаражному") обладнанн≥, навчилис¤ працювати у фестивальному режим≥, зрештою - побачити, що таке в≥дчутт¤ великоњ сцени. ƒо того ж, ¤к ≥ було об≥ц¤но, запис виконуваних кавер≥в ¬олодимира ≤васюка проводивс¤ на цифров≥ нос≥њ. ≤ хоча ще рано говорити про випуск повноц≥нного компакту за п≥дсумками фестивалю, все ж, прецедент довол≥ показовий, адже отриман≥ демоматер≥али, потрапивши до р≥зноман≥тних продюсерських агенц≥й, слугуватимуть гарним прикладом того, на ¤ку Ївропейську музику ≥ ¤кий стиль житт¤ ор≥Їнтуютьс¤ молод≥ виконавц≥ Ївропейського м≥ста „ерн≥вц≥.
¬адим ѕелех, "—имволи", липень 2003 р.


Hosted by uCoz